09/09/2024
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας το 2023 με μια ματιά
Έλληνας καταναλωτής είχε συνάψει, το 2010, σύμβαση ασφαλιστικής και νοσοκομειακής κάλυψης με ασφαλιστική εταιρία που εδρεύει στη Μεγάλη Βρετανία. Το 2016, μετά από τραυματισμό που προκλήθηκε από πτώση, ο καταναλωτής εμφάνισε προβλήματα υγείας και εισήχθη σε ιδιωτικό νοσοκομείο στην Ελλάδα για θεραπεία αποκατάστασης σπασμένου μπράτσου και χειρουργική αποσυμπίεση σπονδυλικής στήλης. Η θεραπεία ολοκληρώθηκε με επιτυχία και ο καταναλωτής εξήλθε από το νοσοκομείο τον Ιούνιο του 2016. Κατά την έξοδό του ενημέρωσε την ασφαλιστική εταιρία του ότι η ανωτέρω θεραπεία τιμολογήθηκε με το ποσό των 69.000 ευρώ περίπου και ζήτησε να πληρωθεί το τιμολόγιο από αυτήν. Η ασφαλιστική εταιρία αρνήθηκε, επικαλούμενη όρο της ασφαλιστικής σύμβασης σύμφωνα με τον οποίο από την κάλυψη εξαιρούνται οι κάθε είδους παθήσεις της μέσης.
Μετά από πολύμηνη ταλαιπωρία, ο ηλικιωμένος καταναλωτής ζήτησε τη βοήθεια και διαμεσολάβηση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, το οποίο προέβαλε το επιχείρημα ότι τα αποκατασταθέντα προβλήματα υγείας ήταν αποτέλεσμα τραυματισμού σε ατύχημα (πτώση) και, κατά συνέπεια, δεν εμπίπτουν στην εξαίρεση και θα έπρεπε να καλυφθούν. Ύστερα από συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή και τον Financial Ombudsman της Μεγάλης Βρετανίας, η ασφαλιστική εταιρία αποδέχθηκε την καταβολή ποσού 69.000 ευρώ για την κάλυψη της νοσηλείας του καταναλωτή, και μάλιστα με τόκο 8% από τη γέννηση της σχετικής αξίωσης, καθώς και αποζημίωση 100 λιρών ως κίνησης καλής θέλησης για την εν γένει ταλαιπωρία του.