30.05.2024
Two consumers from Spain and Poland made online purchases with a total value of 376.34 euros and 567 euros, respectively, from a Greek store selling clothes,
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας το 2023 με μια ματιά
Το έργο του ΕΚΚ Ελλάδας εντός του 2023 επικεντρώθηκε σχολαστικά στην υλοποίηση της δράσης που συνδέεται με τους ειδικούς στόχους που αναφέρονται στο άρθρο 3 παρ. 2 στοιχείο δ’ σημείο (i) και στο άρθρο 9 παρ. 5 του Προγράμματος για την Ενιαία Αγορά (Κανονισμός [ΕΕ] αριθ. 2021/690 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου). Βασικός σκοπός ήταν η εκπλήρωση μίας σειράς σαφώς προκαθορισμένων στόχων, οι οποίοι μεταξύ άλλων περιλάμβαναν:
Κατά τη διάρκεια του 2023, λάβαμε συνολικά 719 αιτήματα πληροφόρησης, στα οποία ανταποκριθήκαμε με ταχύτητα (86,3% των αιτημάτων διεκπεραιώθηκαν μέσα σε λιγότερο από 14 εργάσιμες ημέρες). Στο 92,5% των ερωτημάτων, οι καταναλωτές έλαβαν κατάλληλες πληροφορίες και συμβουλές για τα δικαιώματά τους, ενώ το υπόλοιπο (7,5%) των ερωτημάτων που δεν απαντήθηκαν ήταν επειδή ήταν είτε εκτός των αρμοδιοτήτων του Δικτύου ΕΚΚ είτε αβάσιμα και αόριστα.
Ο αριθμός των αναφορών που χειριστήκαμε το 2023 σημείωσε σημαντική αύξηση κατά 36,7% σε σύγκριση με το 2022. Στο 53,5% των υποθέσεων συμβάλαμε επιτυχώς, από κοινού με τα ΕΚΚ των υπολοίπων κρατών-μελών με τα οποία συνεργαστήκαμε, στην επίτευξη ικανοποιητικών για τα εμπλεκόμενα μέρη εξωδικαστικών συμβιβασμών.
Όσον αφορά, τέλος, στο επίπεδο ικανοποίησης των καταναλωτών από τις υπηρεσίες χειρισμού υποθέσεων του ΕΚΚ Ελλάδας, το 76,1% ανέφεραν ότι ήταν από πολύ έως πολύ ικανοποιημένοι. Ένα επιπλέον 60,87% των καταναλωτών επιβεβαίωσε την ικανοποίησή του από την ποιότητα της νομικής βοήθειας και υποστήριξης που έλαβαν από το προσωπικό του ΕΚΚ Ελλάδας στα αιτήματα πληροφόρησης που υπέβαλαν. Τα σχετικά υψηλά επίπεδα ικανοποίησης των καταναλωτών από τις υπηρεσίες μας αποτελούν ένα σταθερό, διαχρονικό επίτευγμα.