Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή : Δήλωση της Διευθύντριας του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας κ. Αθηνάς Κοντογιάννη

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15 Μαρτίου), η Αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας κ. Αθηνά Κοντογιάννη έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ο στόχος της διαρκούς ενημέρωσης των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους και τους τρόπους αποτελεσματικής τους διεκδίκησης επετεύχθη και για το 2018, όπως προκύπτει από την για μια ακόμη χρονιά αύξηση των αναφορών που υποβλήθηκαν τόσο στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή όσο και στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας».

Ειδικά για το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, από το 2014, οπότε και οργανώθηκε ως υπηρεσία με διοικητική υπόσταση, έως σήμερα, σημειώθηκε αύξηση αναφορών σε ποσοστό 40%, με τουλάχιστον 8 στις 10 υποθέσεις να επιλύονται στη συντριπτική τους πλειοψηφία υπέρ του καταναλωτή.

Από τις υποθέσεις αυτές, για το 2018, το 58% αφορά αναφορές Ελλήνων καταναλωτών κατά ευρωπαίων προμηθευτών, ενώ το 42% αφορά αναφορές άλλων ευρωπαίων καταναλωτών κατά Ελλήνων προμηθευτών. Οι Έλληνες καταναλωτές αντιμετώπισαν προβλήματα κυρίως με ηλεκτρονικά καταστήματα με έδρα σε όμορες ευρωπαϊκές χώρες, με αλλοδαπές αεροπορικές εταιρίες, με προϊόντα παραποιημένα (μαϊμού), αλλά και με συνδρομητικές υπηρεσίες και Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης που παρέχονται από εταιρείες με έδρα την Αυστρία, τη Μάλτα, την Ιταλία και την Κύπρο και επέφεραν αυξημένες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το 2018 παρατηρήθηκε μικρή μείωση των παραπόνων που δέχθηκε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας σε βάρος επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον στενό τομέα του τουρισμού (ξενοδοχεία, καταλύματα, εστιατόρια, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές). Επιμέρους ζητήματα ανέκυψαν στις περιφερειακές χερσαίες μεταφορές μέσω ΚΤΕΛ, και, μεμονωμένα, στον τομέα του λιανικού εμπορίου.

Τέλος σημειώνεται ότι στην υπόθεση του ηλεκτρονικού τουριστικού πρακτορείου που διέκοψε τη λειτουργία του εντός του 2018, υπήρξε άμεση παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας για τη διασφάλιση της επιστροφής χρημάτων σε δεκάδες καταναλωτές, εντός και εκτός Ελλάδας και την απρόσκοπτη μεταφορά στον προορισμό τους. Αυτό είναι ένα ακόμη απτό δείγμα της συμβολής της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών με τις αξιόπιστες και ταχείες διαδικασίες του Συνηγόρου του Καταναλωτή και του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των τουριστών και των ευρωπαίων καταναλωτών, γενικότερα, στην ελληνική αγορά.

Τέλος, η Αρχή με γνώμονα την αποτελεσματικότερη προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και σε μεγάλο βαθμό ερευνώντας τις πληροφορίες που οι ίδιοι οι καταναλωτές έφεραν σε γνώση της, έκανε και το 2018 οριζόντιες παρεμβάσεις: εισηγήσεις επιβολής προστίμων για παράνομες και αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και καταχρηστικές ρήτρες στους τομείς των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, της ενέργειας και του λιανικού εμπορίου αλλά και μηνυτήριες αναφορές για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των καταναλωτών».

Read More

Ετήσια Έκθεση πεπραγμένων του ΕΚΚ Ελλάδας για το 2023

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας το 2023 με μια ματιά

Online shop

Ισπανίδα καταναλώτρια και Πολωνός καταναλωτής πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές συνολικής αξίας 376,34 ευρώ και 567 ευρώ, αντίστοιχα, από ελληνικό κατάστημα

Ετήσια Έκθεση του Δικτύου των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή για το 2023

Το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή το 2023 με μια ματιά.