Δελτίο Τύπου: Το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή γιορτάζει 15 χρόνια διασυνοριακής προστασίας των καταναλωτών.

Τι πρέπει να κάνετε όταν ακυρωθεί η πτήση σας προς Πολωνία; Όταν η τσάντα που αγοράσατε από την Ιταλία παραλαμβάνεται κατεστραμμένη; Όταν έρχεστε αντιμέτωποι με μία συνδρομή, που αποδεικνύεται απάτη;

Κάθε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς επίσης η Ισλανδία, η Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο, διαθέτουν Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή και όλα μαζί σχηματίζουν το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή (ECC-Net), το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές κυβερνήσεις. Το ECC-Net ενημερώνει τους καταναλωτές στην Ευρώπη για τα δικαιώματά τους και παρέχει δωρεάν βοήθεια σε τυχόν προβλήματα στις διασυνοριακές συναλλαγές τους.

Από την έναρξη της λειτουργίας του, το ECC-Net έχει προσφέρει τις υπηρεσίες του σε περισσότερους από ένα εκατομμύριο καταναλωτές για τη φιλική διευθέτηση των διαφορών τους με προμηθευτές. Υπολογίζεται ότι μόνο κατά την περίοδο έξαρσης της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19 περισσότεροι από 90.000 καταναλωτές στράφηκαν στο ECC-Net για βοήθεια, συμβουλές και διαμεσολάβηση.

Σήμερα, το Δίκτυο γιορτάζει τη 15η επέτειό του και δεσμεύεται στην προσήλωση στην προστασία των καταναλωτών, δίνοντας έμφαση στις καθημερινές εμπειρίες και τις ανάγκες τους.

Στη χώρα μας, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή λειτουργεί από το 2012 υπό την εποπτεία και με την υποστήριξη της Ανεξάρτητης Αρχής “Συνήγορος του Καταναλωτή”, έχοντας διαμεσολαβήσει μέχρι σήμερα σε περισσότερες από 4.900 διασυνοριακές διαφορές και έχοντας ενημερώσει και εξυπηρετήσει περισσότερους από 3.800 καταναλωτές, απαντώντας στα ερωτήματά τους.

Ο κ. Αριστοτέλης Σταμούλας, διευθυντής του ΕΚΚ Ελλάδας, έκανε με την ευκαιρία της επετείου την ακόλουθη δήλωση:

“Τα τελευταία χρόνια, οι συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου σημειώνουν αύξηση, η οποία είναι αλματώδης ιδιαίτερα την εποχή της πανδημίας του COVID-19. Οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται ολοένα περισσότερο στο ηλεκτρονικό εμπόριο για τις αγορές τους, ψωνίζοντας όχι μόνο από ελληνικά, αλλά και από ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά καταστήματα, όπου, όμως, λόγω απόστασης και της σχετικά μειωμένης γνώσης των τοπικών αγορών, η ανάγκη για ενίσχυση της εμπιστοσύνης είναι μεγαλύτερη. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, υποστηρίζοντας τους αναπτυξιακούς στόχους της Ενιαίας Αγοράς, αλλά και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις διασυνοριακές πωλήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποτελεί, μαζί με το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή, αξιόπιστους πυλώνες προστασίας των δικαιωμάτων των καταναλωτών και εγγύησης των νόμιμων και διαφανών συναλλαγών”.

Read More

Ετήσια Έκθεση πεπραγμένων του ΕΚΚ Ελλάδας για το 2023

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας το 2023 με μια ματιά

Online shop

Ισπανίδα καταναλώτρια και Πολωνός καταναλωτής πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές συνολικής αξίας 376,34 ευρώ και 567 ευρώ, αντίστοιχα, από ελληνικό κατάστημα

Ετήσια Έκθεση του Δικτύου των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή για το 2023

Το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή το 2023 με μια ματιά.